חמש ההמלצות לבחירת קבלן החשמל המתאים ביותר עבור עסקך

מערכת שורש  כב כסליו, תשפא  12/8/2020

בין אם עליכם לבצע שיפוץ חלקי בעסקכם או שיפוץ כללי בבניין, בחירת קבלן החשמל המתאים היא ההחלטה החשובה ביותר שתקבע את הצלחת הפרויקט. עבודת חשמל דורשת חשמלאי עם ניסיון ומיומנות בפרויקטים רחבי היקף כדוגמת העסק שלך
.......................

חמש ההמלצות לבחירת קבלן החשמל המתאים ביותר עבור עסקך

צילום: pixabay

1.     אסוף המלצות מהסובבים אותך

אסוף המלצות ממשפחה, חברים ובעלי עסקים אחרים. בפרט שאל על היקף העבודה ולגבי שביעות רצונם מהעבודה שבוצעה. תוכל גם להתייעץ עם חנויות מקומיות לאספקת חומרי חשמל וציוד. לעיתים יש ברשותם רשימה קצרה של בעלי מקצוע מומלצים, בה עושים לקוחותיהם שימוש.

זכור שאינך מתקשר רק עם בעל העסק אלא גם עם עובדיו לכן, בחר חברה לעבודות חשמל, שמבצעת בדיקות רקע מעמיקות של עובדיה, על מנת שתוכל לחוש בביטחון באשר לעובדים שנשלחים אליך.

2.     וודא באשר לרישיון וביטוח

בחירת קבלן החשמל שנתן את הצעת המחיר הזולה ביותר יכולה אמנם לחסוך כסף בזמן הקצר, אולם אתה צריך לוודא שהקבלן בו אתה בוחר מחזיק ברשיון ובביטוח המתאימים הדרושים להשלמת העבודה. רישיון חשמלאי מוסמך מחייב את קבלן החשמל להחזיק בפוליסת ביטוח לפיצוי עובדיו וכן התחייבות לשיפוי בגין תאונות ופציעות אשר עלולות להתרחש במהלך העבודה השוטפת. שכירת קבלן שלא עומד בדרישות המפורטות לעיל תחשוף אותך לסיכונים מיותרים. לכן, לעולם אל תחשוש לבקש מקבלן החשמל עותק מפוליסות הביטוח שברשותו. מקובל מאוד לבקש מידע זה והוא אמור להיות זמין לרשותך. שים לב שקבלן החשמל מחזיק בביטוח שמגן עליך במידה והוא נוטש את העבודה ונעלם.

3.     הערך את ההכשרה וההמלצות

כאשר אתה מראיין חשמלאי באשדוד , אתה צריך להעריך את הניסיון והיכולת שלו בהתבסס על עבודות שביצע בעבר. כמו כן וודא שיש לו את רישיון ההסמכה המתאים לצורך ביצוע העבודה. ישנם רישיונות עבור מגוון תחומי התמחויות כגון אזעקות, מתח נמוך וכו'. בשונה מחברה הנדרשת לרישיון מטעם המדינה, חשמלאיים עצמאיים יכולים לקבל רישיון של חשמלאי מומחה מטעם המחוז המקומי שלהם. אם הם נושאים תעודת חשמלאי הם לפחות עברו מבחן הסמכה בסיסי.

אל תהסס לשאול את החברה מה היקף העבודות שהיא מבצעת בדרך כלל ואילו עבודות היא ביצעה בעבר. אתה לא מעוניין להיות "הלקוח הגדול" של חברה חדשה או לדחוק חברה קטנה לקצה גבול היכולת הכלכלית שלה בכדי לבצע עבורך את העבודה. אם הם דורשים מקדמה גדולה או מבקשים שאת תרכוש את חומרי הגלם, זה סימן שאת צריך למצוא מישהו עם יציבות כלכלית טובה יותר.

4.     בדוק חוות דעת

בעולם שבו המידע ברשת הופך ליותר ויותר זמין, מומלץ כי תחפש מידע רב ככל הניתן לגבי סוגי העבודות שאותן ביצע קבלן החשמל. לאחר מכן, צור קשר עם לקוחות של אותו קבלן לשם קבלת חוות דעתם ושביעות רצונם מעבודתו. כמו כן, בקש מקבלן החשמל את פרטי הקשר של לקוחותיהם האחרונים עבורם ביצע עבודה דומה לזו שיש לבצע עבורך. למרות שהדבר גוזל זמן, דאג לבקש זאת עבור שלושה עד חמישה מהקבלנים המובילים ברשימה שלך.

בדוק את אתרי האינטרנט של אותם קבלנים ושאב מידע לגבי תיק עבודות מקוון ,חוות הדעת שקיבלו מלקוחותיהם, וכל פרט אחר שיסייע לך לקבל החלטה באיזה קבלן לבחור. האינטרנט הוא כלי חשוב מאוד בבואך לקבל מידע, אך יחד עם זאת יש לזכור שהמידע בו אינו בהכרח אמין. היות והמידע ברשת אינו ניחן תמיד ברמת אמינות גבוהה, הן מבחינת מהימנות הנתונים והן מבחינת דיוקם, חשוב שתדבר ישירות עם לקוחות הקבלן באשר לחוות דעתם עליו.

5.     בדוק את הניסיון של קבלן החשמל בפרויקטים מסחריים

כאשר את בוחן את רשימותיך לצורך קבלת החלטה סופית, זכור שהעלות מהווה מרכיב אחד בלבד בקבלת ההחלטה. מסוכן מידי להתקשר עם קבלן חשמל שאינו מיומן בכדי לבצע את עבודות החשמל בעסקך. בחר בקבלן חשמל בעל ניסיון רב בבניינים מסחריים על מנת להבטיח את התוצאות המירביות.

אם אתה עדיין מתקשה לקבל החלטה, פנה ללשכה לעסקים הוגנים או לחברות מקומיות אחרות שמבצעות הערכות של שירותים ומוצרים. מחלקת הבינוי המקומית הינה מקום למידע על קבלן החשמל שלך. מפקח החשמל יוכל לומר לך איזה סוג עבודות ביצע קבלן החשמל ובאיזו תדירות הקבלן מושך אישורים בדרך כלל. אם המפקח לא שמע מעולם על קבלן החשמל שלך - זהו סימן שעליך להתרחק ממנו!

ההחלטה הסופית

כעת אתה יודע כיצד למצוא ולבחור קבלן חשמל. אתה מוכן לחתום על הסכם ולהתחיל את העבודה. בחן כיצד קבלן החשמל מתקשר איתך ועם הצוות שלך. קבלן החשמל צריך להיות בעל ידע רב והתנהגותו צריכה להיות אדיבה ומכבדת. במידה ולא מדובר במקרה חירום, הקדש זמן לבחירת קבלן החשמל שמתאים לצרכיך.